MENARIK DIMINGGUAN WANITA
  • Punya wajah yang tampan bonus buat lelaki untuk pikat wanita dengan lebih cepat. Namun berhati-hati dengan sikap anda kerana ramai beranggapan lelaki tampan suka mempermainkan perasaan wanita.
  • Terlalu sibuk dengan urusan harian membuatkan wanita kurang rehat dan tidur. Akibatnya tubuh menjadi lesu, wajah kusam dan lingkaran gelap di bawah mata makin jelas kelihatan. Sedih tak?
  • Ibu muda mesti kena ambil tahu lebih kalau bab pemakanan bayi, terutama cara masak. Menyediakan sendiri makanan bayi tidak sukar. Asalkan anda tahu cara memilih bahan, mengolah dan menyimpan agar kualitinya terjaga.
  • Setiap kali keluar melakukan tugasan sudah pasti aku akan dapat pengalaman baru. Ada yang manis malah ada juga yang pahit. Apa yang pasti setiap tugasan menemukan diriku dengan pelbagai ragam manusia.
  • Sebelum masuk dapur, anda kena ambil tahu beberapa cara untuk memudahkan kerja memasak. Mungkin ada yang sudah diamalkan tetapi pastinya cara yang digunakan agak berbeza, cuba anda semak 5 petua ini pula...
  • Pernah tengok aksi pelik-pelik macam ni? Kalau anda pernah dengar tentang Guinness Book of World Records, yang penuh dengan pelbagai kategori manusia unik dan kelebihan yang dia mampu buat, anda mesti tidak terkejut dengan info ini.
  • Berdepan dengan masalah kulit lagi? Orang kata semakin berusia, semakin banyak masalah kulit yang muncul. Mungkin disebabkan hormon atau produk yang dicampur sekali gus, yang buat kulit rosak tanpa disedari. Jangan risau, anda boleh
  • Wanita selalu mengeluh jika melihat bahagian kaki yang semakin tebal dengan lemak selepas bersalin. Dan tengok bahagian paha lagi buat wanita kecewa, sebab bukan senang nak turun bahagian itu tanpa usaha
  • Kedatangan tetamu harus diraikan. Tidak semestinya dengan hidangan berat, menu ringkas sudah memadai asalkan ia air tangan sendiri. Finger food yang menjadi trend masa kini bukan sahaja nampak
  • Idamkan kulit bersih dan cerah, anda hanya perlu ada beras. Kalau wanita Jepun memakainya untuk cuci muka dan tubuh badan, kenapa tidak kita? Percaya atau tidak, anda boleh mencuba rawatan ini di rumah hari ini.
  • Daging merupakan salah satu menu pilihan masakan yang tinggi protein, zat besi dan kalsium. Tetapi tahukah anda jika tidak tahu cara yang betul sewaktu memasak, daging akan jadi keras dan kurang sedap.
  • Minggu lepas, kak Maswa berkongsi cerita tentang kisah cinta. Kalau aku sambung juga cerita cinta kira ‘aci’kan? Barangkali ini cerita cinta paling kelakar, paling sempoi di tahun 2005. Sebelum tu nak minta ampun banyak
  • Naib juara Raja Lawak musim ke-3, Jihan Muse mendapati sukar untuk mengamalkan pemakanan yang seimbang berikutan gaya hidupnya yang sibuk. “Jadual pengambaran yang sibuk menyebabkan saya makan tidak ikut masa dan
  • Dagu berlapis disebabkan lapisan lemak yang menonjol di bawah dagu. Wanita kalau tetiba tengok cermin nampak dagu berlapis, terus kontrol makan. Sebenarnya lapisan lemak di kawasan bawah dagu boleh
  • Bertahun hidup bersama pasangan kadang tidak menjangka hatinya terusik. Lagi pun bukan mudah untuk membaca soal hati, salah spekulasi dan tingkah laku anda boleh buat si dia lagi merajuk. Cuba rujuk info
  • I love you. Miss u. you’re shoulder to my cry on. You are my baby. Entah! Macam-macam lagi ungkapan cinta yang sering kita baca, kita ungkap, kita sebut dan lain-lain istilah lagi.
  • Setiap kali nak bersiap ke pejebat atau keluar berjalan, wanita akan ambil masa beberapa minit termenung depan almari. Ada banyak sebab yang berkait dengan masalah ini, antaranya, terlalu banyak pilihan atau mungkin sukar nak
  • Ramai yang nak kulit putih sebab rasa orang yang kulit gebu itu lebih cantik. Jika benar pemikiran anda sedemikian, kena cepat sedar yang kulit gelap juga sangat cantik jika tahu bergaya dan menjaga penampilan.